Czemu warto organizować eventy firmowe?

Imprezy firmowe kojarzą się większości osób z wyjątkowymi okolicznościami jak chociażby święta. Jednak coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na organizowanie dla swoich pracowników regularnych wyjść integracyjnych. Mogą one przyjmować postać sobotniej imprezy w klubie, spokojnego lunchu w środku tygodnia, czy też wieczoru z grami planszowymi. Tak naprawdę dużo zależy od tego, jaka grupa wiekowa jest zatrudniona w danej firmie i jak chce spędzić swój wolny czas. Organizacja eventów firmowych przynosi naprawdę wiele korzyści zarówno dla pracowników, jak i dla pracodawcy.

 

Jakie są największe zalety organizacji eventów firmowych?

Największą zaletą spotkań firmowych poza firmą jest poprawa komunikacji pomiędzy pracownikami. Często to właśnie podczas eventów firmowych pracownicy mogą lepiej się poznać, porozmawiać o swoich prywatnych sprawach i zacieśnić więzi. To z kolei bardzo mocno oddziałuje na efektywność ich pracy po powrocie do obowiązków. Zmniejszenie dystansu przynosi korzyści także w relacji pracownik – pracodawca. Poznając przełożonego z innej, prywatnej strony wiele osób mniej stresuje się pracą i wykonuje ją jeszcze dokładniej.

Organizując event pod postacią imprezy czy też obiadu w restauracji można zbudować naprawdę mocny zespół. Podczas takich spotkań wychodzi wiele cech ludzkich, które pozwalają na dopasowanie charakteru pracy dla danego pracownika oraz konkretnej grupy osób, z którymi ma tworzyć zespół. Wychodząc raz na jakiś czas ze współpracownikami czy podwładnymi, wzmacnia się w nich poczucie przynależności do firmy. Im bardziej przywiązani są do współpracowników i przedsiębiorstwa, tym mniejsze ryzyko, że zdecydują się na zmianę pracy.

Imprezy pracownicze są bardzo dobrym pomysłem również ze względu na nowych pracowników. Dołączenie do miejsca, gdzie wszyscy się znają, jest zazwyczaj stresujące. Spotkanie integracyjne pozwoli nowym osobom na poznanie reszty załogi i nawiązanie z nimi bliższych relacji, dzięki czemu szybciej zgrają się z zespołem, poczują do niego przynależność i o wiele łatwiej wdrożą się w obowiązki pracownicze.